WALVISSEN SPOTTEN, OUDE ACHTBAAN EN OUTLET SHOPPEN

IMG_4744

Na de ‘drukte’ die later na het bezoeken van LA best mee viel, besloten we dat het tijd was om wat rust op te zoeken. We gingen naar het plaatsje Monterey, die bekend staat om hun tours om walvissen te spotten. Onderweg naar Monterey stopte we bij Santa Cruz, een klein dorpje die bekend staat om een mega kermis bij het strand. Last but not least scoorde we mooie merk kleding voor heel weinig. Benieuwd?

Woensdag 12 juli

Vroeg in de ochtend hadden we alle koffers weer ingepakt en zijn we gaan rijden richting Monterey, een vissersdorpje. Het was best lang rijden dus we namen even een pauze in het plaatsje Santa Cruz, die ook nog op ons lijstje stond. Ik verwachtte er niet heel veel van, want toen we het plaatje inreden, zag ik alleen maar vevallen huisjes en onbekende winkeltjes. Toen we bij de kust kwamen, begreep ik wel waarom we dit graag wilde zien. Het was er super gezellig met een kermis en op het strand waren mega veel mensen aan het beach-volleyballen.

IMG_4927IMG_4925

Het viel me wel op dat de kermis in Amerika anders is dan in Nederland. Veel groter en veel meer overdreven.. zoals eigenlijk alles in Amerika hoor ik je denken. Maar het is echt zo. De sfeer die er hangt vind ik wel leuker. In Nederland krijg ik nog wel is het idee dat de mensen die komen daar niet altijd helemaal met de goede bedoelingen zijn en hier in Amerika is de sfeer leuk en gezellig. Zeker de moeite waard om hier even te stoppen. Een uurtje is genoeg, maar ik zou het zeker meenemen als je deze kant op gaat.

Toen was het tijd om door te rijden naar Monterey wat ook de eindbestemming was voor vandaag. Ik vond de pier hier heel leuk. Het stonk op sommige plekken alleen vreselijk naar vieze vis.

IMG_4929

Aan het einde van de middag kwamen we aan. We hadden onze koffers achtergelaten bij het hotel en gingen dus het ‘centrum’ van het dorpje in. We keken gelijk waar het bedrijfje zat waarmee we de volgende ochtend vroeg zouden vertrekken om walwissen te zien.

IMG_4930IMG_4931

Ik denk dat de foto’s wel kunnen laten zien hoe gezellig en leuk het op de pier was. Na een bezoekje aan de Walmart waren we versleten en gingen we vroeg naar het hotel om na een paar afleveringen Netflix heerlijk in slaap te vallen.

Donderdag 13 juli

Vandaag stond volledig in het teken van walvissen. Om acht uur sochtends stonden we op de boot en vertrokken we om midden op de Pacific Ocean dolfijnen, walvissen, orka’s en witte haaien te spotten. De eerste twee zijn gelukt. Ik had al walvissen gezien bij de Golden Gate Bridge maar ik zag ze nu van heel dichtbij. Je kon zelfs het geluid horen als ze uit hun gaten spoten. De trip duurde vier uur en het was echt heel koud. Zelfs met vier lagen kleding hadden we het koud.

IMG_5021Op de foto is het nog slecht te zien, omdat ze voor de lens van de camera nog wel verweg waren. Ook kwamen we op de terugweg dolfijnen tegen die nog veel dichterbij de boot kwamen dan de walvissen.

Na de trip reden we weer verder. We dronken onderweg iets bij Santa Barbara en aten we wat bij Malibu beach. Toen reden we door naar Los Angeles. En alles over mijn tijd daar kan je lezen in het volgende artikel

Plaats een reactie

Site gebouwd met WordPress.com.

Omhoog ↑